BankID på mobil

BankID for mobil er gratis både i etablering og bruk hos oss.

For å kunne bruke BankID på mobilen må du ha en nettbankavtale med BankID og kodebrikke. Du kan bare aktivere BankID på mobil fra banken som ga deg BankID.

Når du har aktivert BankID på mobil, vil mobiltelefonen din fungere som et alternativ til BankID med kodebrikke.

BankID følger SIM-kortet, og når man får nytt SIM-kort betyr det at man må flytte BankID over fra det gamle SIM-kortet til det nye. Det gjør man ved å aktivere BankID på nytt i nettbanken når det nye SIM-kortet er aktivert (tatt i bruk).

Slik gjør du:

  1. Logg inn i nettbanken din med kodebrikke/BankID.
  2. Aktivér BankID på mobil. I de fleste banker aktiverer du BankID i menyvalget avtaler/BankID. Det tar kun noen minutter og BankID på mobil er klar til bruk med det samme.

Har du problemer med eller spørsmål om aktivering av BankID på mobil må du kontakte banken din.

Du må sørge for å ha din fysiske kodebrikke tilgjengelig når du skal logge deg inn i nettbanken. Dette må du ettersom BankID er blitt deaktivert samtidig med ditt gamle SIM-kort. Slik ser mange kodebrikke ut (din kodebrikke kan avvike fra den på bildet)