Kostnadskontroll

Noen ganger ønsker man å ha full kontroll på kostnadene. Det kan være ulike årsaker til det, blant annet hvis abonnementet skal brukes av et barn.

Først og fremst når det gjelder kostnadskontroll: hvis du bruker opp inkludert datamengde setter vi ned farten, vi fakturer ikke for det du bruker over inkludert mengde. Og vær trygg - vi varsler deg når du har brukt 80% og 100% av datapakken. Dersom du ønsker høyere fart på surfingen kan du kjøpe en ekstra datapakke.

Hos oss i YouTeam er mye inkludert i abonnementet, som f.eks fri bruk av tale, SMS og MMS i både Norge og EU/EØS, samt en datapakke som du selv har valgt.

Men det er også noe som ikke er inkludert, og som da koster ekstra hvis man bruker det. Dette er ofte tjenester som vi selv ikke leverer, men som vi må betale andre for at du skal bruke.

Dette er f.eks samtaler fra Norge til andre land (utenlandssamtaler), bruk av spesialnummer som f.eks 1881 og 04800. Men det kan også være tilleggsprodukter som man kjøper av oss som f.eks ekstra datapakker.

Hos oss i YouTeam kan man velge å sperre for bruke av slike tjenester slik at man har kontroll på regningen.

De tjenestene som man kan sperre for er:

  • Sperre for kjøp av ekstra datapakke
  • Sperre for innholdstjenester som f.eks avstemming på tv, donasjon til frivillige organisasjoner, billettkjøp, ringetoner, spill eller kjøp i brus/godteri-automater
  • Sperre for Teletorgtjenester som f.eks 815-nummer og 820-nummer
  • Sperre for utenlandssamtaler
  • Sperre for bruk av nummeropplysningtjenester som f.eks 1881

For å bestille sperretjenester kan du bruke vårt kontaktskjema